O opinii gości hotelowych na temat pobytu w obiekcie decydują czasami niepozorne szczegóły. Do takich detali należy wygląd oraz jakość kosmetyków hotelowych. Wygodne, poręczne opakowanie i szata graficzna mają wpływ na odczucia estetyczne. Jakie są zatem sekrety projektowania opakowań kosmetyków hotelowych?
Proste formy i minimalizm
Kosmetyki hotelowe – podobnie jak ręczniki czy szlafroki, które zapewnia hotel swoim gościom – towarzyszą im w czasie całego pobytu. Z tego powodu powinno się starannie dobrać linie kosmetyczne zarówno do klasyfikacji hotelu, jak i do gustów gości. W przypadku opakowań kosmetyków warto postawić zaś na minimalizm i prostotę.
Ozdobne i połyskujące flakoniki na szampon czy mydło to już przeszłość. Rustykalna wręcz szata graficzna oraz skromne, ale bardzo wysokiej jakości opakowania na kosmetyki hotelowe dodają dyskretnej elegancji. Proste i eleganckie słusznie budzą skojarzenia z luksusem. Odpowiednio dobrany design hotelowych opakowań to również wspaniały sposób na promocję obiektu noclegowego.
Personalizowanie kosmetyków hotelowych
Spersonalizowane kosmetyki hotelowe dodają hotelom lub pensjonatom prestiżu. Posiadanie kosmetyków w firmowanych opakowaniach z logotypem obiektu, w spójnej z kolorystyce z kolorystyką wystroju wnętrz obiektu, to doskonały pomysł na promocję obiektu. Opakowania z logotypem to zaproszenie gości do kolejnych odwiedzin.
Kompaktowe i poręczne
Kosmetyki hotelowe niejednokrotnie służą gościom w czasie dalszej podróży. Dlatego właśnie opakowania kosmetyków hotelowych powinny być trwałe i wytrzymałe po to, aby chronić produkty przed wyciekami i uszkodzeniem. Projektanci opakowań na kosmetyki hotelowe skłaniają się do niewielkich rozmiarów, które umożliwiają łatwe przechowywanie i pakowanie w bagażu. Ważne jest, aby opakowanie było kompaktowe i nie zajmowało zbyt wiele miejsca w torbie czy walizce gościa hotelu.
Opakowania ekologiczne
Dbałość o ekologię to nie tylko trend, ale także konieczność. Dlatego biorą to po uwagę projektanci opakowań na mini kosmetyki dla branży HoReCa i coraz częściej sięgają po ekologiczne surowce z recyklingu, które w każdym aspekcie są przyjazne dla środowiska. Wśród najciekawszych propozycji „zielonych” opakowań wymienić należy papier z recyklingu, z nadrukami wykonanymi tuszem sojowym, chętnie wykorzystywany do pakowania niewielkich mydełek.
Informacje o składzie i instrukcje użycia
Każde opakowanie, nawet to najmniejsze hotelowe, powinno zawierać jasne i czytelne informacje na temat zawartości. Na niewielkich opakowaniach na szampon czy mydło hotelowe obowiązkowo musi znaleźć się jak nazwa, podstawowy skład, termin ważności produktu oraz instrukcje instrukcje użytkowania. Niby oczywisty drobiazg, a jednak klarowna instrukcja korzystania z produktu oraz informacja na temat składników jest niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa klientów, szczególnie tych z alergiami.